fulfilment hero fulfillment

Het fulfilment proces van Active Ants

Eigenaren van webshops hebben wel wat anders aan hun hoofd dan pakjes inpakken en verzenden. Daarom nemen wij het fulfilment proces graag van je over. Binnen onze unieke geautomatiseerde fulfilment centers pakken wij dagelijks tienduizenden pakjes in en verzenden ze over de hele wereld. Op zoek naar een fulfilment partner voor jouw webshop logistiek? Onze mensen én onze Active Ants Robots helpen je in 6 stappen met jouw e-fulfilment

Ontvangst

Het fulfilment proces start bij de ontvangst van de goederen. Iedere ontvangst wordt uitgepakt, gecheckt en in ons fulfilment IT systeem ingevoerd. We hanteren hiervoor strakke service levels. Ontvangen we je goederen in de ochtend? Dan zitten ze nog dezelfde dag in de voorraad.

Fulfilment inslag en opslag

Voorraadbeheer

Wij werken binnen ons fulfilment center met een Autostore opslagbakken systeem. We hebben meer dan 100.000 bakken om jouw voorraad in op te slaan. Je artikelen liggen stofvrij, diefstalpreventief en heel compact opgeslagen. Onze én jouw footprint is hierdoor letterlijk heel beperkt!

Fulfilment voorraadbeheersysteem

Orderpicking

Vanaf het moment van bestellen gaan onze robots in ons fulfilment magazijn voor jou aan de slag. We hebben Autostore robots die de goederen naar de orderpicker brengen en we hebben picking robots die de goederen uit de bak halen. De foutkans binnen het fulfilment proces is hierdoor minimaal.

Orderpicking webshop

Inpakken

Onze automatische inpakmachines pakken bestellingen op maat in. Past jouw pakket niet in de machine? Dan staan er 350 kundige fulfilment medewerkers voor je klaar om het handmatig in te pakken.

Inpakken fulfilment orders

Verzenden

Wij proberen in ieder land de beste vervoerder aan te sluiten binnen ons fulfilment proces. Je kan daarom kiezen uit één van de dertien vervoerders, waarmee wij wereldwijd verzenden.

Verzenden webshop orders

Retourverwerking

Het fulfilment proces stopt niet na de verzending. Helaas worden er ook geregeld artikelen retour gestuurd. Geretourneerde artikelen worden bekeken, weer helemaal in orde gebracht en teruggenomen in de voorraad. Daarnaast is ons retourproces ingericht volgens de strenge eisen die platformen zoals Zalando en Amazon stellen. Handig als je via deze platformen verkoopt.

Webshop retourverwerking

Heb je vragen? Neem contact met ons op.

+31(0)30 2271025

Neem contact op

Ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Vraag een offerte aan.

Bel ons of;

Vraag een offerte aan