4Gold zet Active Ants in als cruciaal business supplement

Interpreteren van DNA
Voedingssupplementen zijn booming business. Dat kan ook het Belgische 4Gold beamen. 4Gold is een healthtech start-up die een eigen software heeft ontwikkeld voor het interpreteren van DNA. Op deze manier kan het personalisatie bij voedingssupplementen mogelijk maken - aangezien elke persoon nutriënten op een andere manier metaboliseert.

Of zoals 4Gold zelf aangeeft: “We zijn niet tevreden met 99%, we willen altijd en overal de beste zijn. Dit alles met één doel voor ogen: zorgen dat jij het beste uit jezelf kan halen”. En dat is precies wat Active Ants ook betekent voor 4Gold: er voor zorgen dat zij het beste uit hun onderneming kunnen halen.

Lead times
Brent Luyckx, CEO & Co-founder van 4Gold: “Ons business model is enkel gebaseerd op online verkoop. We zijn met Active Ants in zee gegaan, omdat we met de groeiende volumes niet meer zelf alles tijdig verwerkt kregen. We konden de kwaliteit en snelheid van schakelen niet meer  verzekeren. Active Ants zorgt er voor dat onze lead times zo kort mogelijk zijn. De kers op de taart zijn de full color bedrukte dozen.”

Concentreren op groei
Als geautomatiseerde e-fullfiment partner neemt Active Ants inderdaad alle logistieke processen over van 4Gold. De onderneming kan zich op die manier volledig concentreren op haar groei, op het eigen business development, marketing, social media en klantencontacten. Daardoor kunnen ze als groeionderneming veel beter schalen.

Personalisatie
Brent is super tevreden over de betrouwbare en snelle dienstverlening. Zo kreeg hij laatst complimenten van een klant die ’s avonds om 23.50 uur producten had besteld en deze de volgende ochtend om 08.30 uur al thuis geleverd kreeg. “De snelheid van handelen, de verregaande automatisering en de verschillende mogelijkheden tot personalisatie van de dozen. Op deze manier kunnen we de personalisatie dus doortrekken van onze supplementen tot onze dozen,” aldus Brent.

Mathieu van der Poel onder de indruk
Ook toen co-founder en wielrenner Mathieu Van der Poel vorige zomer de gele trui haalde in de Tour de France, was het design van de dozen waarin 4Gold producten worden verpakt en verzonden in no time aangepast. De volgende dag al ontvingen de klanten van 4Gold bedrukte dozen met een referentie naar die gele trui. Van die prestatie was zelfs atleet Van der Poel onder de indruk!